Squaw Valley

leather leather leather.
Igår fotograferade jag ett gammalt projekt med hjälp av en vän & fotograf, Louise Alexandersson. Projektet kallar jag "leather leather leather" och det grundar sig i att jag ville experimentera och lära mig mer om materialet läder. Resultatet blev sex stycken lampor; Fyra av dem med fokus på användandet av överblivet läder från möbel- och bilindustrin, och två av dem med fokus på en gammal metod där man formar läder till stabila strukturer. En vacker dag hoppas jag få fortsätta projektet där jag slutade, och utveckla det längre, då det var oerhört kul. För att få den industriella miljö och känsla jag önskade i bilderna, var vi på underbara Magasin 36 i Höganäs. Det var en riktigt rolig dag och jag är supernöjd!
design av Johanna Vighagen Stenfoto av Louise Alexandersson